Pavel Karous

Pavel Karous je vizuální umělec, pedagog, komentátor a publicista v oblasti umění ve veřejném prostoru. Vytváří objekty, věnuje se místně specifickým instalacím, intervencím do veřejného prostoru, realizacím do architektury, výstavnictví, scénografii, a designu. Vystudoval Vysokou školu uměleckoprůmyslovou v Praze v ateliéru Prostorová tvorba a na UMPRUM poté působil jako odborný asistent v ateliéru Skla. Ve své tvorbě se zabývá především vztahem mezi geometrií a lidskou společností. Se svým dlouhodobým projektem „Vetřelci a volavky“ a „Predátoři a plameňáci“ dokumentuje a popularizuje výtvarné umění ve veřejném prostoru z období reálného socialismu a reálného kapitalismu. Ve spolupráci s utečeneckým centrem v Oslu vytvořil se svojí uměleckou skupinou Nová věčnost v Kulturním domě Lørenskog instalaci „Fašismus a figurace“. V roce 2017 vystavoval na bienále umění „Brno Art Open“ a také na výstavě „Nomádi“ v plzeňském DEPu. V roce 2019 vyšla jeho publikace „Hotel Praha“ o zaniklé unikátní stavbě, která sloužila v 80. letech Komunistické straně Československa a stala se obětí privatizace. V létě 2019 vystavil instalaci „Třetí avantgarda“ na výstavě ve veřejném prostoru na pražském Žižkově Neighbourhood boogie woogie organizovanou galerií Hunt-Kastner. V letošním roce vytvořil ve veřejném prostoru Brna Pomník Marie Kudeříkové v rámci festivalu Meeting Brno. V současnosti pracuje také jako lektor Galerie hl. m. Prahy.