Studijní zaměření pro zájemce a zájemkyně, kteří se chtějí naučit navrhovat a vyvíjet počítačové hry.
Pokud jste nadšenec do počítačových her nebo Vás tento obor přitahuje, protože si uvědomujete možnost skvělého pracovního uplatnění a chcete se dostat do prostředí Game design / Game development, pro všechny takové jsme připravili studijní program s jasným cílem, vedený zkušenými osobnostmi z herního světa.
Studenti a studentky jsou vedeni k osvojení softwarových dovedností, odbornému přehledu v aktuálních i kultovních hrách, učí se herní marketing, dekonstruují a pravidelně hrají hry na všech typech zařízení, testují hry, absolvují exkurze do vývojářských studií či absolvují workshopy vedené inspirativními externisty. Absolventi na VOŠ Scholastika ve studijním zaměření Game design získají komplexní pracovní dovednosti umožňující pozici herního designéra či designérky pro tvoření herních světů.
Tvorba a vývoj vlastních počítačových her je jedním z hlavních a zároveň nejkomplexnějších tvůrčích úkolů studijního zaměření Game design. Zahrnuje v sobě pochopení a znalost stavby herní mechaniky, psaní celkového příběhu hry i jednotlivých levelů, vytváření výtvarných návrhů světů i postav a následné zpracování všech částí v adekvátních softwarech. Tím vším studentky a studenti procházejí znovu a znovu během jednotlivých semestrů, vytvářejí pracovní týmy, kde si postupně objevují a definují to, co každému “jde nejlépe” a začínají se profilovat. Je zapotřebí osvojit si relativně široké spektrum softwarů, včetně vhodného využívání pomoci AI, umělé inteligence, například Midjourney. Zároveň je důležité stále přemýšlet nad typem hráče, jeho psychologií, schopností provést ho herním světem, klást před něj překážky a dokázat vymyslet jak ho za jejich překonání odměnit.
Právě komplexnost takové tvůrčí činnosti je pro nás výzvou. Chceme studenty provést historií i současným kontextem herní tvorby. Chceme aby nad hrami dokázali kriticky přemýšlet, aby je dokázali poučeně hrát (pořádáme pravidelné herní večery na všech typech herních zařízení, které jsou ve škole studentům a studentkám stále k dispozici). Hledat ve svých prototypech i již existujících hrách chyby i identifikovat mechanismy, které stojí za to rozvíjet.
Vývoj her je obor s obrovskou perspektivou i velkým množstvím výzev a my se chceme stát průvodci na cestě skrz jeho území.
-
Proč studovatGame design?
-
Hlavní vlastnost kterou se pokoušíme předat je samostatnost a schopnost najít si své místo v dynamicky se rozvíjejícím herním průmyslu. Aby naši absolventi dokázali sestavit tým, naplánovat si vývoj, sestavit a odprezentovat prototyp.
Naši absolventi jsou připraveni nastoupit do jakéhokoliv herního studia nebo publikovat vlastní nezávislou hru (škola provozuje vlastní vývojářský steam) a umět ji náležitě propagovat a distribuovat na pestré nezávislé vývojářské scéně. Na pomoc si pravidelně zveme zkušené vývojáře i teoretiky, kteří se nebojí na svět her nahlížet kriticky.
Pod vedením zkušených pedagogů a pedagožek z oboru se studenti a studentky naučí vytvářet herní assety, aplikovat je v herních enginech Unity a Unreal, osvojí si herní 2D a 3D grafiku i animaci, vzdělají se v historickém vývoji herního světa, dozví se, jak funguje herní marketing. Protože je v současné době obor vývoje počítačových her silně se rozvíjející oblastí, na trhu práce je velká poptávka po nových posilách.
Úspěšní absolvent získávají možnost uplatnění ve vývojářských studiích. S těmito studii navazují kontakt již v průběhu studia během tematických workshopů, přednášek hostů, exkurzí na pracoviště nebo během čtyřměsíční odborné praxe.
Předměty oboru
Povinné
-
Marketingová komunikace a práce s klientem↓
-
- Vyučující
- Dominik Hrodek
- Miloš Endrle
- Otevřeno LS 23: Ano
- ETCS 15
- Zakončení: Klauzury
Předmět vybaví studenty a studentky znalostmi oblastí marketingové komunikace, public relations a masových médií, zprostředkuje mezioborové znalosti a dovednosti formující absolventy ve vyzrálou osobnost moderního světa, v němž je reklama a vlastní prezentace zásadním faktorem úspěchu. Předmět reaguje na potřeby porozumět světu marketingu, úspěšně se v něm (jako designér) pohybovat a následně prezentovat sebe a svoji tvorbu. Poskytuje komplexní přehled teorií a praxí komunikačních médií, jejich nástrojů a kanálů. Je zaměřen nejen na teoretické základy, ale především se snaží hledat praktické využití. Součástí většiny témat bude vstup hosta z praxe (pracovník výzkumné agentury, novinář, kreativec, mediální plánovač, právník apod.) Celý předmět je maximálně fokusován na praktické využití u studenta umělecké VOŠ.
Předmět je koncipován jako cyklus přednášek, workshopů a praxe: Úvod do obecné problematiky reklamy a kreativní komunikace.
Osobnosti a přístupy v marketingové komunikaci a reklamě. Teorie a praxe v budování značky. Agentury, kreativní kampaně a světové soutěže reklamy – exkurze do reklamní agentury a mediálního domu. Média a jejich fungování na trhu. Formování veřejného mínění a využití public relations k vlastnímu prospěchu. Reklamní formáty a jejich přehled a využití. Tvůrčí práce a vhodné využití komerčních formátů (plakát, blog, tisková zpráva, sociální sítě atd.) – praxe v médiích. Integrovaná strategie komunikace, efektivní využití kanálů a nástrojů v komunikaci. Plánování komunikace v médiích. Mediální chování a vystupování. Základy etiky a práva v reklamní oblasti – praxe v reklamní agentuře. Tvorba integrované kampaně pro neziskový projekt.
Předmět rovněž poskytuje přehled o podnikání v ČR, nejen z pohledu a povinností, které budoucí OSVČ čekají, ale také komerčních vztahů mezi podnikatelem a odběratelem služeb. Je zaměřen nejen na teoretické základy, ale především se snaží hledat praktické využití. Seznámí studenty také s daňovými a právními tématy.
-
-
Anglický jazyk↓
-
- Vyučující
- Adéla Gondová
- Brett Horting
- Ashley Melucci
Příprava pro základní osvojení řečových dovedností a jazykové kompetence, které umožní studentovi
komunikovat v situacích praktického a profesního života. Rozšiřování znalostí gramatiky, prohlubování
slovní zásoby, schopnost orientace v náročnějších textech s uměleckou a designérskou tématikou.
Příprava pro orientaci a komunikaci v mezinárodním kontextu. -
-
Adaptační workshop↓
-
- Vyučující
Předmět představuje praktický úvod, který poskytuje studujícím metody a nástroje z celé řady
oblastí studia. Cílem předmětu je představit studujícím nezbytné nástroje a postupy, které budou potřebovat
v průběhu celého svého studia i praxe. Mimo to předmět uvádí studující do náležitostí jednotlivých
textových útvarů, se kterými se ve své praxi a v průběhu svého studia setkají. Dále představuje
proces zadávání projektu a jednotlivé fáze jeho řešení. Proto je začleněn na samém začátku studia a
vyučuje se blokově, aby si studující osvojili užitečné návyky a nástroje co nejdřív a mohli je okamžitě
začít aplikovat. -
-
Prezentace a komunikace↓
-
- Vyučující
- Evžen Šimera
Cílem je vzdělávat a umožnit tak studujícím všech zaměření, aby si osvojili prezentační postupy
a komunikační návyky, které jim v rámci současné i budoucí pozice studenta / studentky, ale také v
jejich budoucího pracovně-profesním působení, ať už v rámci samostatně působícího designéra,
člena firmy / studia / agentury, umožní efektivně komunikovat a prezentovat svou práci, výsledky
svých kreativních projektů. Rovněž také komunikovat s odbornou veřejností, školami, zaměstnavateli
o své práci a definovat, správně uvádět a sumarizovat své pracovní zkušenosti, odborné znalosti,
ocenění, případně důležité dodatkové schopnosti. -
-
Závěrečný projekt↓
-
- Vyučující
- Jan Čapek
- Vít Zemčík
- Zdeněk Kvasnica
- Zuzana Lednická
Tento předmět komplexně připravuje studující na jejich absolventskou práci v rámci daného studijního
zaměření. Vede studující ke vhodné volbě finálního tématu i vyjadřovacího média. Formou individuálních
schůzek, společných prezentací – tzv. rozpracovaností absolventské práce ve formě kolokvia
před vedoucími pedagogy, asistenty, zástupci vedení školy a spolužáky z daného zaměření a
ročníku si studující rovněž osvojí způsoby, jak obhájit svou práci. Součástí předmětu je seminář o
psaní textové části absolventské práce, její obhajoby a reakce na oponentský posudek.V zimním období je v rámci předmětu zapotřebí aby si studující určili téma své absolventské
práce. Určení tématu předchází poměrně obsáhlá samostatně vypracovaná rešerše a kontextualizace
zamýšleného projektu. Vybrané téma absolventské práce nahlašuje student na studijní oddělení v
zimním období 3. ročníku nejpozději do 30. listopadu daného kalendářního roku. Téma finálně schvaluje
ředitel školy. Předmět připravuje studující na absolventskou práci tak, aby co nejlépe volili podobu
praktického výstupu, jež je náležitě popsán a zdokumentován v textové části absolventské
práce. V letním období 3. ročníku student odevzdává podepsanou explikaci absolventské práce, kterou
rovněž odsouhlasí a podepisuje vedoucí pedagog, a to nejpozději 8 týdnů před konáním absolutoria.
Záměr a cíle vytyčené v explikaci jsou pro studenta či studentku závazné a součástí hodnocení
oponenta i vedoucího absolventské práce je mimo jiné – dodržení těchto vlastně vymezených postupů
a forem.Kvalifikovaný odhad pro časovou náročnost samostatné práce a samostudia v rámci předmětu je v
ZO 10 až 12 hod. týdně, respektive 150 až 170 hod. za ZO, během LO je kvalifikovaný odhad časové
náročnosti 20 až 25 hod. týdně, respektive 280 až 350 hod. za LO. -
-
Odborná praxe↓
-
- Vyučující
Aplikace získaných teoretických znalostí, pracovních dovedností a praktických zkušeností do reálného
prostředí pracovního procesu kreativního průmyslu relevantních firem, studií i OSVČ designerů.
Studenti a studentky si musí na základě samostatné komunikace a vzdálené prezentace své
práce nasmlouvat zaměstnavatele na jehož pracovišti stráví celé zimní období ve třetím ročníku.
Předmět poskytuje studentům a studentkám nejdůležitější zpětnou vazbu na vlastní penzum
znalostí a zkušeností získaných během dvou let studia. Odborná praxe má rovněž zajistit zisk základních
pracovních návyků, schopnosti dělby práce, práce v týmu, sdílené pracovní komunikace nebo
obhajoby vlastních úspěchů či chyb.Integrací školních pracovních zadání s odbornou praxí na pracovišti spolu s konzultacemi s odborníky
z praxe rozvíjí komunikační schopnosti a připravuje studenty na budoucí pracovní prostředí.
Studenti a studentky často volí oponenta pro svou závěrečnou absolventskou práci právě v prostředí,
kde absolvují svou Odbornou praxi. -
Povinně volitelné
Volitelné
Jak se přihlásit na vyšší odbornou školu?
- 1
Pro podání přihlášky do VOŠ Scholastika vyplňte online formulář.
- 2
Po jeho přijetí Vám pošleme předvyplněnou přihlášku v PDF a informace o přijímacím pohovoru.
- 3
Odevzdejte vyplněnou přihlášku do 31. 5., zaplaťe administrativní poplatek a přijďte na přijímací pohovor.
Přihlášky do ročníku 2023/24 přijímáme do 31. 5. 2023.
Pro školní rok 2023/24 v zaměření Produktový design nebudeme přijímat nové studenty a studentky. Děkujeme za pochopení.
V případě jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte.
Přihláška ke studiu
Na tento kurz není momentálně možné zaslat online přihlášku.
Máte-li jakékoliv dotazy, týkající se kurzů Scholastika, obraťte se na nás prostřednictvím e-mailu kurzy@scholastika.cz
-
Kdy proběhne den otevřených dveří?↓
Den otevřených dveří v roce 2023 proběhne prezenčně 10. května od 16 hodin na adrese školy – VOŠ Scholastika, Římská 12, Praha 2. Online den otevřených dveří bude následně 17. května od 17 hodin. Pozvánku na tuto událost a více informací naleznete na našich sociálních sítích.
-
Jak se mohu přihlásit ke studiu na VOŠ?↓
Prvním krokem je vyplnění a odeslání online přihlášky, která je uvedena výše na těchto webových stránkách. Následně Vám na email pošleme předvyplněnou přihlášku ve formátu PDF, kterou je potřeba zaslat vyplněnou zpět. Přihlášku můžete poslat na studijní oddělení školy naskenovanou emailem na vos@scholastika.cz, poštou na adresu školy (VOŠ Scholastika, Římská 12, Praha 2, 120 00) nebo po předchozí domluvě přihlášku můžete osobně doručit do kanceláře školy. Dále je potřeba uhradit administrativní poplatek ve výši 700 Kč na číslo účtu 6322645001/5500. Přihlášky přijímáme do 31. 5. 2023.
-
Jak probíhá přijímací pohovor na VOŠ?↓
Přijímací pohovory proběhnou ve druhé polovině června a srpna 2023, konkrétní termíny budou v předstihu zveřejněny na našich webových stránkách a sociálních sítích. Uchazeči by měli předložit své portfolio prací zaměřených na dané studijní zaměření s optimálně 10 pracemi a projevit zájem i orientaci v daném oboru. Přijímací pohovor bodově hodnotí odborná komise, dle definovaných kritérií. Portfolio může být ve fyzické i elektronické podobě – na přenosném disku, zajímají nás také skicáky i rozpracované koncepty uchazečů, rádi prodiskutujeme individuální studijní cíle uchazečů. Uchazeči mají možnost si předem domluvit konzultaci svých domácích prací u daného vyučujícího.
-
Získávám studiem na VOŠ status studenta?↓
Ano, Scholastika – Vyšší odborná škola vizuální komunikace je od roku 2015 akreditovaná Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovi ČR pro denní studium vyššího odborného vzdělávání, na úrovni EQF 6. Po úspěšném absolvování studia a složení státní závěrečné zkoušky získává absolvent titul DiS.
-
Pro koho je studium na VOŠ určeno?↓
Studium na VOŠ je ideální pro absolventy středních odborných škol nebo bakalářských programů, kteří chtějí získat nové praktické a teoretické odborné znalosti vycházející ze spektra našeho vzdělávacího programu zaměřeného na čtyři oblasti designu. Studium na naší škole pomáhá absolventům nastartovat vlastní pracovní kariéru v designérském oboru. Studium má denní formu, je tříleté a po úspěšném absolvování studia a složení státní závěrečné zkoušky získává student titul DiS.
-
Co dalšího by mě mohlo na Scholastice zaujmout?↓
Scholastika organizuje pro své studenty doprovodné aktivity v podobě přednášek i dlouhodobějších workshopů českých i zahraničních hostů ze světa umění a designu. Dále škola pořádá pravidelné exkurze, komentované prohlídky výstav ve velkých institucích i malých nezávislých galeriích a studiech, školní výlety do zahraničí za uměním a designem (např. Benátské bienále, Salone del Mobile v Miláně, Berlin Gallery Week ad).
Studenti a studentky mohou využívat prostory školy, specializované ateliéry (fotografický, výtvarný, herní), zvukové studio, tiskovou laboratoř, 3D tiskárny, CNC dílnu a další technické vybavení (foto, video, audio) a knihovnu pro vlastní tvorbu a individuální studium.